에너지 차

에너지 차

노무현정부 시절 수소차를 개발해서 상용화 될 수 있게 완성품을 만들었지만 이명박정부 들어와 전기차를 장려하며 전기차가 만들어져 활용되고 판매되었습니다
박근혜 정부들어와 전기와 수소차 모두
지원하며 수소 전기차를 만들어 수출을 준비하게 되었습니다

문재인 정부는 우리나라가 수소차, 전기차,수소 전기차 모두 만들어 수출할 기술과 준비가 되어 있으니 이것들에 대한 마케팅에 필요한 정부차원에서 지원 할 내용에 대하여 포인트를 정책으로 잡아 주는 것이 필요할 듯합니다

그중 수소를 만들어 저장하는 기술과 이동시키는 기술은 우리나라에 전문 기술자들이 지식을 가지고 있지만 예산이 많이 들어 기업에서 경제성 문제로 손을 대려는 업체가 없으니 정부차원에서 수소를 만들어 저장하는 장치와 이전시키는 것에 예산을 투입시켜 우리나라 기술을 가지고 있지만 해결하지 못하는 부분을 해결할 필요가 있다고 생각합니다

LNG 가스에서 수소를 분류시켜 사용도 가능하지만 일반가정에서 사용할 수 있는 연료전지 기술에서 이기술이 적용 가능합니다 하지만 자동차 같은 곳은 수소 연료 보관과 이동이 가능하게 만들어야 되는 것이 숙제로 알고 있습니다
이부분은 정부차원에서 미래를 위하여 개발이 필요 할듯합니다

ㅡ서독코치(오병화)ㅡ

Energy difference

Roh Moo-hyun administration, the finished product hydrogen car can be developed and commercialized, but Lee Myung-bak administration in and used electric cars are created to encourage electric cars.The stores
Park Geun-hye in electricity and hydrogen powered cars are the Government.
We prepared hydrogen electric car to prepare for export.

Moon Jae-in, the government has exports make all hydrogen powered cars, electric cars and hydrogen powered electric vehicle technology and our country is prepared to these required for marketing at government level.Support to policy would need to hold to the point about the contents.

The technology of making and storing hydrogen, and the technology of moving hydrogen, is well-informed in our country, but because of the high budget, we believe that there is a need to spend money on moving hydrogen from government level to other devices.

Hydrogen can be classified in LNG gas for use, but this technology can be applied to fuel cell technology that can be used in homes. But I know that the challenge is to make hydrogen fuel storage and transportable in places like cars.
This part needs to be developed for the future at the government level.

– West German coach (Oh Byung Hwa) –